BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) is a collaboration between Ameriglo and FCD. Specifically made for Glock G43X and G48, these sights are based on the superb Ameriglo GL-527 with a front sight height of 0.450", and a rear sight height of 0.554", this sight sets provide lower 1/3 co-witness with the Trijicon RMRcc when used with our OPF-G43X/43, RMRcc on G43X and G48. BIS, G43X/48 consists of the following: Front sight, available with either green Tritium and white outline (no serrations), or serrated front sight, no tritium or white outline. Rear sight, serrated. BIS, G43X/48 is slightly different from GL-527 on which it's based. These FCD particular changes are: Tritium option for the front sight. Front sight back strap angle is steeper (25 degrees on the serrated, non-tritium front sight, 20 degrees on non-serrated, tritium front sight) to mitigate snagging when the pistol is drawn from and out of the holster where it's likely to encounter clothing, and the front sight's top corners are softened. Rear sight is horizontally serrated. Designed and made in the USA. Special thanks to the professionals at Ameriglo https://ameriglo.com/ that made this project possible, Forward Controls Design are grateful for their willingness to work with a small outfit for shared customers / users. G43X/49 with RMRcc is approved by many agencies, most of which require red dot pistols be equipped with metallic, co-witnessing backup sights for both on and off duty use. BIS, G43X/48 was created with them in mind. NOTE: if you don't have a sight pusher or the equipment to install rear sights, please bring it to a qualified and competent gunsmith to perform the installation. It's not uncommon to have to fit the rear sight to the dovetail, a competent gunsmith should be well familiar with the reason and method. Forward Controls Design have seen more than enough expensive muzzle devices ruined by "gunsmiths" that used a screw driver to install them instead of a torque wrench, and hand tightened optics plate screws when a torque value is clearly noted in multiple places. Rather than being loose (easy to install), Forward Controls Design prefer the sights be tight, so it won't be knocked off zero easily. Tolerances of the dovetail and sights also come into play, which results in some being easier, while others are harder to install. A qualified gunsmith can deal with these easily.
¡Mejora tu puntería con el respaldo perfecto!
El BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) es una colaboración entre Ameriglo y Forward Controls Design. Diseñado específicamente para las pistolas Glock G43X y G48, estos miras están basadas en el excepcional Ameriglo GL-527, con una altura de mira delantera de 0.450" y una altura de mira trasera de 0.554". Este conjunto de miras proporciona un co-witness inferior de 1/3 con el Trijicon RMRcc cuando se utiliza con nuestro OPF-G43X/43, RMRcc en G43X y G48.
Características del producto:
- Mira delantera: Disponible con tritio verde y contorno blanco (sin estrías), o mira delantera estriada, sin tritio ni contorno blanco.
- Mira trasera: Estriada.
El BIS, G43X/48 presenta algunas diferencias respecto al GL-527 en el que se basa. Estos cambios específicos de FCD son:
- Opción de tritio para la mira delantera.
- Ángulo de la correa trasera de la mira delantera es más pronunciado (25 grados en la mira delantera estriada sin tritio, 20 grados en la mira delantera sin estrías con tritio) para mitigar el enganche al sacar la pistola de la funda, donde es probable que se encuentre con la ropa.
- Las esquinas superiores de la mira delantera están suavizadas.
- La mira trasera es estriada horizontalmente.
Diseñado y fabricado en los EE. UU., Forward Controls Design agradece a los profesionales de Ameriglo https://ameriglo.com/ por hacer posible este proyecto y su disposición a colaborar con un pequeño equipo para clientes y usuarios compartidos. El G43X/48 con RMRcc está aprobado por muchas agencias, la mayoría de las cuales requieren que las pistolas con punto rojo estén equipadas con miras de respaldo metálicas y co-witnessing para uso tanto en servicio como fuera de él. El BIS, G43X/48 fue creado pensando en ellos.
NOTA: Si no tienes un empujador de miras o el equipo para instalar miras traseras, por favor llévalo a un armero calificado y competente para realizar la instalación. No es raro tener que ajustar la mira trasera al dovetail; un armero competente debería estar bien familiarizado con la razón y el método. Forward Controls Design ha visto suficientes dispositivos de boca costosos arruinados por "armeros" que usaron un destornillador para instalarlos en lugar de una llave de torque, y apretaron a mano los tornillos de la placa de óptica cuando un valor de torque está claramente indicado en múltiples lugares.
En lugar de ser sueltos (fácil de instalar), Forward Controls Design prefiere que las miras estén ajustadas, para que no se descalibren fácilmente. Las tolerancias del dovetail y las miras también influyen, lo que resulta en que algunas sean más fáciles, mientras que otras son más difíciles de instalar. Un armero calificado puede manejar estos problemas con facilidad.