Atributos
- Modelo:
700
- Tipo de arma:
Remington
- Peso de entrega: 0,023kg
- Altura de envío: 13mm
- Ancho de envío: 84mm
- Longitud de envío: 180mm
- UPC: 050806109599
700
Remington
N.º de producto: 080000507
050806109599 Los shims de acero al carbono, formados con precisión, ocupan el espacio y centran el cuerpo del percutor después de alinear el receptor con el reamer de Bolt-Way de .715". Ahorra tiempo y esfuerzo al eliminar la necesidad de fabricar shims desde cero. Para instalar, recorta el cuerpo del percutor para aceptar los shims y sujétalos o adhiérelos en su lugar con el compuesto de retención incluido. Los shims frontales y traseros de dos piezas están fabricados con tolerancias precisas y pre-contorneados para garantizar un ajuste perfecto en cualquier cuerpo de percutor de .700" de diámetro. Después de la instalación, maquila los shims a .7135"-.7145" de O.D. para proporcionar el espacio adecuado para un ajuste ceñido del percutor y asegurar un ciclo confiable.Pedido pendiente, tiempo de entrega aproximado 4-12 semanas desde el almacén de EE. UU.
El BOLT BODY SHIM SET de BROWNELLS es la solución perfecta para centrar el cuerpo del percutor después de ajustar el receptor con el reamer de Bolt-Way de .715".
Estos shims de acero al carbono, formados con precisión, eliminan la necesidad de fabricar shims desde cero, ahorrándote tiempo y esfuerzo. Para su instalación, debes realizar un corte en el cuerpo del percutor para aceptar los shims y luego soldarlos o adherirlos en su lugar con el compuesto de retención incluido.
Después de la instalación, se recomienda mecanizar los shims a un diámetro exterior de .7135"-.7145" para proporcionar el desahogo adecuado y asegurar un ajuste ceñido del percutor, garantizando así un funcionamiento fiable.
700
Remington
It will do the trick 04/11/2009
This is a good product, but needs better instructions for installation. The loctite adhesive that comes with the product needs further explanation. Loctite recommends that it be applied to both surfaces. I find that the adhesive holds better when left to set for 72 hours. They also recommend to rough up both surfaces for better adhesion. I used 600 grit on the inside of the shims and bead blasted the area of the bolt where the shims will be applied, tape off the rest of it. If you will be using the shims to build up the bolt for a sloppy raceway, calculate your finished diameter and subtract .020. Under cut the bolt to this diameter. The adhesive does take up a few thousands by itself. The rubber bands work fine to hold them in place. Make marks on the bolt before installing shims. Set shims on bolt about 30 to 40 degrees away the mark. Then rotate them as you apply them to the bolt to line up with your mark. Be generous with the adhesive. The excess that oozes out will not dry and can be wiped off with a shop towel. The setting process for the adhesive is caused by a lack of oxygen under the sleeves.
Do not clamp the shims to the bolt, only use rubber bands. This will allow enough adhesive to remain under the shims for adhesion.
When turning in the lathe - take small cuts like .001 or .oo2. This seems tedious but you are dealing with an interrupted cut. If you take too much, you can peel them right off the bolt.
If you follow all the rules there will sufficient material left on the bolt and they will do a great job.
One note extra, during the manufacturing of the shims they usually end up with a raised corner. This can be corrected by laying the shim over a round surface and gently tapping the corner with a light ball peen hammer. Also note that there is a little protrusion on one edge of each shim in a pair. Put those two edges together, I believe it is where they cut the shim in half and will keep them mated the way they were before the cut.
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