The FL dies is used to size the cartridge case on full length.
In addition to a removable expander our FL dies have an integrated primer ejector pin.
All used spindles, the expander and ejector pin can be replaced easily if necessary, with just little effort.
Calibration takes place when the cartridge case is pushed into the die. The neck of the case is calibrated from the inside when it is moved out of the die. This will form the cartridge case and achieves a correct neck tension.
The correct position of the die in the press is set with the lock nut.
Specs:
- Thread: 1 1/4''
- Expander (diameter): 10.31mm
All relevant components have an article number for easy reordering if necessary.
You will find further instructions and assistance in selecting accessories and spare parts in the manual.>The manual can be found here<
¡Mejora tu precisión con el Die de Longitud Completa de TRIEBEL!
El TRIEBEL Full Length Die es perfecto para dimensionar el casquillo de cartucho a lo largo de toda su longitud. Este die no solo incluye un expander removible, sino que también cuenta con un pin de eyección de cebador integrado.
Todos los spindles utilizados, el expander y el pin de eyección se pueden reemplazar fácilmente si es necesario, con poco esfuerzo. La calibración se realiza cuando el casquillo de cartucho se introduce en el die. El cuello del casquillo se calibra desde el interior cuando se extrae del die, formando así el casquillo y logrando una tensión de cuello correcta.
La posición correcta del die en la prensa se establece con la tuerca de bloqueo.
Especificaciones:
- Rosca: 1 1/4''
- Expander (diámetro): 10.31mm
Todos los componentes relevantes tienen un número de artículo para facilitar la reordenación si es necesario. Encontrarás más instrucciones y asistencia para seleccionar accesorios y piezas de repuesto en el manual.
El manual se puede encontrar aquí.